2014. december 1., hétfő

28. Fejezet

 
 
Sziasztok Drágáink!
Igen, ami három hónap, az három hónap, de mi betartjuk a szavunkat, és végig csináljuk!
Ami késik, az nem múlik.
 
Jó olvasást!
 

Sean Syder

28. Fejezet

 
 Sóst ízt érzek a számban, kavargó por örvénylik a levegőben. Ruben mellettem sétál, kihúzott háttal, mint akit éppen most fog lovaggá ütni az angol királynő, de én azonban nem vagyok ilyen felhőtlenül boldog.
 Milla már biztosan észrevett minket, én viszont nem merek felnézni, ezért végig csak a homokot bámulom. Hallom, ahogy a hullámok elemi erővel nekicsapódnak a part menti szikláknak, majd semmivé lesznek.
 Tudom, hogy most már tisztáznunk kell ezt a helyzetet, egyszer s mindenkorra. Ez az a nap, amikor mindenki vallani fog, amikor mindenki beismeri azt, amit elkövetett; ki fog derülni az igazság.
   A parton minden más volt. Csupán órákkal ezelőtt-még izgalmasnak tűnt volna szörfözni egyet a türkizkék hullámokon, vagy sütkérezni a homokon egy napernyő alatt. Mire a Nap rohanva lebukott a horizonton, mindent magába szippantott a szürkés köd.
      Csak itt-ott töri meg a laza talajzatba tűzdelt fáklyák sora, ami nem csak hatásos ebben a komor időben, hanem hangulatos is. Kezd feltámadni a szél is. 
    Milyen jó lenne, ha most messzire repítene! Nem arról van szó, hogy nem akarok találkozni a lánnyal, hanem arról, mi lesz akkor, ha nem tudom elfelejteni. Eljátszottam a bizalmát, de ennek ellenére valószínű, hogy Rubennek van még esélye nála. Amikor velem volt, látszott rajta, hogy mennyire szereti a bátyámat. Most már mindegy, döntöttünk, beszélni fogunk vele, még akkor is, ha nem akarja hallani vagy megrovó pillantások kereszttüzébe kerülünk.
 Milla üveges tekintettel pásztázza a vele szemben húzódó óceánt, még csak nem is pislog, tanácstalanság ül ki az arcára. Nem ismerek rá, mint aki... Elveszett.
Pechemre az odaút nem tartott tíz percnél tovább, pedig megállhatott volna az idő, mint a filmekben, vagy legalább lelassulhatott volna. Kényelmetlenül érzem magam, ilyen se sokszor szokott előfordulni velem, de most idegesen a karkötőimet babrálom, amiket még aputól kaptam az első szörf leckém után... Ha most itt lenne, biztos tudná, mit kell mondani az ilyen helyzetekben a fiának. Az apák valahogy mindig tudnak valami lelkesítőt mondani a kellemetlen szituációkban. Most lenne rá a legnagyobb szükségem, mégis… ezek csak kósza ábrándok. Nem fog itt teremni mellettem és vállveregetés kíséretébe azt mondani: „Helyesen fogsz cselekedni, csak hallgass a szívedre."
A hideg levegő elűzi a kábulatomat, és vele együtt az álomképek is tovatűnnek.
 Ruben aztán nem szívbajos, velem ellentétben letelepedik Milla jobb oldalára. Ő legalább nem áll egyik lábáról a másikra, mint egy hülye.
Az ilyen pillanatokban irigylem, amiért olyan higgadt, hogy még egy árvíz vagy hurrikán se tudná felidegesíteni. Persze, csak én. Csak engem áldott meg az ég azzal a tulajdonsággal, hogy egy perc elteltével már kiabálni tudjon.
A tanácstalanságom kiül az arcomra. És hirtelen Milla megszólal, letámad minket egyetlen egy mondattal, de gyorsan hadarja el, és a hangjában annyi érzelem kavarog. Szomorúság, megbántottság, csalódottság és valami még szörnyűbb rejlik benne, amit nem tudok felismerni.
-Magyarázzátok el.
-Azt hittük... - jobb is, hogy Ruben belém folytja a szót, mert megint nem bírnám befogni azt a lepcses számat. Jobb lesz, ha ráharapok a nyelvemre, mielőtt valami ostobaságot találok mondani.
Mindketten szikrákat szóró tekintetükkel méregetnek, ami annyira zavarba hoz, hogy nem bírom állni a pillantásukat, és sokkal érdemesebbnek tartom a cipőmet bámulni.
-Még mindig várom a magyarázatot –emlékeztet bennünket a lány.
Ez egyre kínosabb…
-Nagyon sajnáljuk mind a ketten -a bátyám nagyon bölcsnek képzeli magát.
-Igazán?- néz fel rám Milla, és az arckifejezése gúnyos. –Te is így gondolod?
-I-i-igen- ó, én nem normális, most komolyan dadogtam?
Ruben elkezdi mesélni a legelejétől az egész történetünket, hogy mindenki számára világos legyen. Kénytelen vagyok beletörődni, hogy az én magánéletem is közkinccsé válik. A versennyel kezdi az elbeszélést.
-Most biztosan azon gondolkozol, hogy melyik kreténnel ütköztél össze a versenyen, kettőnk közül...
-Pontosan, a több száz kérdés közül ez az egyik, amit fel akartam tenni –ért egyet a lány is. A dolog nagyon úgy fest, hogy itt ülhetünk akár holnap reggelig is.
-Én voltam az.  Mármint… velem ütköztél össze -Ruben olyan gyakorlatiasan mondja, mintha erre készült volna egész életében.
-Ez akkor megmagyarázza, hogy te, miért hitted azt, hogy nem vagyok normális, amikor a verseny után letámadtalak a parton - a „te" -t kihangsúlyozza azzal, hogy rám mutat.
-De én nem is hittem azt, hogy nem vagy normális! -itt az ideje, hogy tiltakozzak a meglátásai ellen.
 Úgy döntök nem reagálok túl semmit, hanem sodródom az árral. Kérdésekre válaszolunk, aztán vagy nem történik semmi, vagy valami meg fog változni. Én az utóbbira fogadnék.
-Öcskös, miért nem ülsz le, reggelig ott akarsz ácsorogni, mint egy nagy rakás szerencsétlenség? -Ruben most sem tudja mellőzni a költői énjét, így erőt veszek magamon, és Milla bal oldalán foglalok helyet.
-Folytassátok!
Nem, ez nem kérés volt. Ez úgy hangzott, mint egy parancs.
-Oké, oké. Emlékszel, amikor a bárban dolgoztunk, és megtudtad, hogy velem leszel egy műszakban?
-Hogy is felejthetném el?- ezt olyan ironikusan mondta, hogy belesajdult a szívem.
-Majd később sikeresen leburítottuk azt a szőkét, ami nem mondom, de Oscar-díjat érdemelne.
A lány felnéz, majd olyan megadóan mosolyog, mintha felolvasztottuk volna a jeges szívét…  én is kezdek költői lenni….
-Várjunk csak... –emeli fel a kezét Milla. - De akkor, jómadarak, melykőtöknél van a deszka…
Deszka, deszka..... Milyen deszka? Ááá, megvan....
-Nálam- viszont nem csak az én számból hangzik el.
-Várjunk, ezt nem értem...
Már én is összezavarodtam.
-Kinek adtam oda a parton? –Milla tekintetébe tanácstalanság költözik, és felváltva fürkész minket.
-Én tudom a választ –ezúttal én válaszolok. -A bódénál nekem adtad… de mivel nekem amúgy is volt deszkám, és nem szerettem volna tapintatlan lenni veled, ezért elfogadtam. Utána pedig otthon odaajándékoztam Rubennek -az igazságot néha nem könnyű kimondani, de aztán sokkal könnyebb minden, mert jön a várva várt megkönnyebbülés.
- Tudod, hogy nem a legjobb alkalom ezt firtatni, de mégis kinek szeretted volna adni?- Ruben, aki olyan okos, mint a tavalyi kos, de nem látja fától az erdőt- nah, egyre költőibb vagyok!
- Rubennek – a lány nagy sóhajtás kíséretében felel. - Neked.
Ők ketten nem is zavartatják magukat, Ruben megfogja Milla kezét, és így ülnek csendben. Csak a pálmalevelek susogása a szélben, és a távoli sirályok vijjogása hat át a csend sűrű szürke ködén.
Itt muszáj egy köhögést produkálnom- ami nem sikerül valami fényesen, inkább olyan, mint aki félrenyelt- bár ne tettem volna, mert ami ezután következik, az kínosabb, mint eddig.
-És melykőtök csókolt meg?
-Hogy mi?
-Ne nézzetek így rám, mert ha nem álmodtam, akkor igenis megtörtént, mégpedig azután, hogy az eszelős mutatványomkor majdnem megfulladtam...
Újabb idegtépő csend, ami szinte már szétfeszíti az agyamat. Egyre nehezebben bírom.
-Én voltam.
Felháborodásomat nem bírom magamban tartani, ezért megszólalok, Rubenre meredve.
-Hogy mi?
-Ne néz már így rám, ha nem te voltál, akkor gondolom én! –vonja le a következtetést. -De szerintem erre előbb is rájöttél Sherlock. Ha sokkot kaptál, nagyon sajnálom- majd kidugja rám a nyelvét. 
 Erről a gyerekkorunk jut eszembe, azokból az időkből, amikor még önfeledten fogócskáztunk, vagy éppen a szomszéd elől bujkáltunk a padláson, mert az amerikai focilabdánk persze, hogy nem máshol landolt, mint az öreg mosogatójában, a nyitott ablakon keresztül.
De el kell ismerni, kivételes dobást produkáltunk aznap, ugyanis nemcsak telibe találtuk a mosogatót, és illetve nem is nagyon volt nyitva az az ablak… még a konyhaablakát is kitörtük.
 Rakoncátlanok voltunk. Ahol mi voltunk, ott a baj nem maradhatott el. Így volt ez az egyik Szent estén is valahol a rokonoknál. Talán két évesek lehettünk, amikor gondoltunk egyet, kimentünk a szépen megterítet, feldíszítet étkezőasztalhoz, és mivel nem értük fel, ezért rácsimpaszkodtunk a terítőre. A másik percben már visítva találtak minket a kupi közepén.
Mondhatni nagyon rossz gyerekek voltunk. A régi szomszéd, nem bírt minket túlságosan. Nem is csodálom már, így visszagondolva, mert szegény macskáját mindig kínoztuk. Vagy ráültettük a nagy távirányítós kocsinkra, és a medencében kötött ki, vagy pedig a farkánál fogva cipeltük magunkkal.
 Mostanra viszont a két kis virgonc ikerpárból, egy kevésbé idegesítő, tapasztalt nagykorú lett, akik fel akarják fedezni, hogy mit is tartogat nekik az élet. Eddig mindig számíthattak egymásra.
Az a gondolat suhan át az agyamon, hogy Ruben a testvérem, vagyis az ikrem, és nem tehet ellene semmit. Ilyen az élet, nincs mit tenni.
A meglátásom hatására mosolygok, mint a tejbetök- mintha tudnám, az milyen.
- Na, mi ilyen vicces? – kérdezik.
-Semmi- remélem nem vették észre, hogy füllentettem.
-Így már értem, de akkor is, hogy kerültettek mind a ketten a bárba, ha csak az egyikőtök dolgozott ott? Vagy tévedek, és felváltva jöttetek? És tényleg ikrek vagytok, vagy klónozták valamelyikkőtöket? –Millán kívül már sokan megkérdezték.
-Az engem is érdekelne, hogy mi a csuda történt akkor ott –helyesbít Ruben is.
-Gondolom rosszkor voltunk rossz helyen –mondom.
Milla erre felhúzza a szemöldökét, mert e kijelentésem hagyott némi kívánnivalót maga után.
-Jó, bocs, akkor fogalmazok úgy, hogy ez a sor iróniája. Másrészt, ne nézz annyi filmet, mert tényleg és bizonyíthatóan ikrek vagyunk vagy mi a szösz -igen, ezt valóban én fűztem hozzá, bármilyen hihetetlen is.
 -Szóval… amikor azzal a személlyel találkoztam, aki nem értette, hogy miről beszélek, akkor igazából mindig mindent a rossz embernek mondtam?
-Gyakorlatilag igen... -ez tényleg nagyon abszurd.
Ugyanis, ha valami olyasmit mondott Milla nekem, amit tulajdonképpen nem is nekem szánt, hanem Rubennek, akkor nagy gáz van. Illetve eddig is az volt, nem most kezdődött, hanem még a legelején...
-Tényleg nagyon sajnálom, ha előbb tudtam volna azt, hogy Sean mire játszik... Elvette a munkámat, elrontott mindent, és... –kezdi Ruben.
-Hogy én mire játszok? –háborodok fel.
Szóval mindennek a fő okozója én vagyok? Hát így áll a dolog?
-Azt hiszi bármit megtehet, és játszadozhat mások érzéseivel, miközben kívülről egyformák vagyunk, de belül nem... -ez a pár mondat annyira szíven talál, hogy fel sem tudom fogni mit érzek.
Azt képzeli, hogy én másképp érzek?
-Mondhatom nem a legjobb dolog, ha folyton hozzád hasonlítgatnak, mert te vagy a jó fiú..
-Ez nem igaz…! -még befejezni sem hagyja kirobbanásomat.
-Azt hiszed, olyan jó az árnyékodban élni, és mindig mindenben a másodiknak lenni? Amikor mész az utcán és nincs olyan nap, hogy ne szólítana valaki a te neveden? Mindig is kisebbnek kezeltél!
-Most hirtelen én vagyok a rossz fiú, és tegyek úgy, mintha misem történt volna ebben a pár hónapban, és felejtsünk el mindent?! -ezt már olyan dühösen mondom, hogy csak úgy köpöm a szavakat.
    -Ne veszekedjetek! –avatkozik közbe Milla.
 De nekem muszáj kimondanom, amit gondolok, különben belefogok örülni, és ez ellen a lány sem tehet semmit.
-Miért hiszed azt, hogy olyan könnyű az ikertesódnak lenni? Ez nemcsak előny, hanem hátrány is! Mindig arra gondolok, mikor szörfözni látlak, hogy annyira szeretnék így szörfözni én is, ilyen határozottan, ügyesen és bátran. Tehetséges vagy, okos, beképzelt, önfejű, a lányok bolondulnak érted, de az én tesóm vagy, és ez ellen nem tehetsz semmit, mert szeretlek, úgy ahogy vagy. Talán néha kicsit sok belőled, de ilyen az én bátyám...
Ruben egy pillanatig tétovázik, nem tudja eldönteni, hogy most gúnyolódtam-e vele, de aztán felcsillan a szeme. Tudom, hogy igyekszik kőkeménynek mutatni magát, de valójában most meghatódott. Miután nagy nehezen meg bír szólalni, ezt mondja:
-Tehát mindvégig azt hitted, hogy az árnyékomban élsz, de miért nem mondtad eddig, hogy így érzel? Az a helyzet, hogy én meg... felnézek rád. Na persze ne szó szerint értsd, mert én vagyok a magasabb...
-Ruben! -Milla úgy oldalba könyököli, hogy lenyeli a mondat végén. De szerintem meg is érdemelte, mert elrontotta a végét.
-Szóval hol is tartottam? –kérdezi kimérten a bátyám, mert ez az ütés megtörte a pillanat varázsát.
-Ott, hogy egymásra felnéztek, mégis mindkettőtök a másikat irigyli…
- Igen –tér vissza Ruben az eredeti témához, és újra rám néz. -Olyan merész vagy, hogy téged aztán nem kell félteni. A fejed lágya még nem fog benőni egy ideig. Néha aztán nagyon a fejedbe szokott szállni a dicsőség...
-Ebben hasonlítunk egymásra! -vágom rá.
-Fiúk!!- gondolom, Millának már az agyára megyünk, mert most nem kettőnkért vagyunk itt, ezt otthon is meg tudjuk diskurálni.
-Mi van?? -olyan egyszerre vágjuk rá, hogy az még egy jól megírt forgatókönyv lenne.
-Ne veszekedjetek!
-Mi nem veszekedünk, hanem csak testvériesen beszélgetünk -ezzel a mondattal némiképp sikerül kibékítenie.
Amikor a kisgyerekek elesnek és fáj valamilyük, sírnak, de felállnak. Ez olyan, mint mikor nekünk van valamilyen problémánk, nem beszéljük ki, hanem azon tépelődünk. S amint kibeszéljük magunkból, begyógyulnak a „sebek".
Időközben teljes sötétség ereszkedett a partra, olyan későre jár már, hogy nem sokára éjfél. Jól elbeszélgettük az időt.
-Mondj valamit, Milla – kérlelem.
-Nem ússzátok meg ilyen könnyen, pár bocsánatkéréssel, mert egyszerű dologról van szó… Viszont még valamit tudnotok kell, még ha ez eléggé kínos is... –hirtelen elvörösödik, és zavarba jön. -Nem tudom miért, vagy hogyan, de nagyon fontosak vagytok nekem. És tudnom kell, hogy ti hogy éreztek...
-Nem tudom… mert zavarosak a gondolataim - ennyire futja tőlem.
-Értem. Ruben?
-Tudod, ennyire jó dolog velem még eddig nem történt, hogy megismertelek, és van valami ami nem hagy nyugodni....
Feszültség. Várakozás. Döbbenet. Szeretet. Ezek az érzések kavarognak a levegőben körülöttünk, ugyanis Ruben odahajol Millához és megcsókolja, akár egy filmben. De ez annyira valóságos, hogy ezt semmi nem szárnyalhatja túl. Mert míg a filmbeli szereplők nem éreznek semmit egymás iránt, addig itt olyan valóságos érzelmek bontakoznak ki, hogy nem bírom róluk lekapni a tekintetemet.
Nem azért, mert irigylem tőle ezt a pillanatot, hanem mert örülök, hogy boldogok, és végre tudom, hogy Millát nem én tehetem boldoggá. Boldog vagyok, mert ők is azok.
Még a végén én leszek a tanú az esküvőjükön...!
 
                                                    ­           ***
 
Milla nem engedi, hogy egészen hazáig elkísérjük, így egy utcával arrébb válunk el tőle, de mielőtt elmenne, még megölel mindkettőnket egyszerre, és a fülünkbe suttogja.
-Köszönöm -hogy vajon ezzel mire célzott, azt csak ez a űrlény tudhatja... -Hogy foglak titeket ezek után megkülönböztetni? -jót mosolygok ezen a problémáján.
-Majd felírom a homlokomra a nevemet... –hahotázok.
-Sean szeme kék, az enyém pedig zöld –mondja Ruben. -Aki igazán ismer minket, az meg tud különböztetni.
A lány ezen a kijelentésen meglepődik, és ellenőrizni akarja, hogy a bátyám még véletlenül sem csapja-e be. Közel hajol hozzánk, a szemünket fürkészi.
Legalább ebben az egyben különbözünk külsőre, ha már egyszer el kell viselnem, hogy ha ránézek, akkor magamat lássam. Ha ikertestvér vagy, annak megvannak a hátrányai.
Ismét túl sokat nosztalgiázhattam, amiből az előttem lejátszódó cselekmények zökkentenek ki. Ruben kéri Millát, hogy beszéljenek, nyilvánvalóan kettesben akarnak lenni.
Megegyeznek, hogy Milla holnapra eldönti, hogy szeretné-e folytatni, vagy ne is erőltessék a kapcsolatukat. Mindenesetre remélem jól fog dönteni, nem szeretném, ha nekem kéne a bátyám lelkét ápolgatnom, mert az már túl sok lenne. Még akkor is, ha régen nem voltunk már ilyen jóban.
Milla még ehhez összetévesztős dologhoz hozzáfűz valamit.
-Szerencsések vagytok, hogy van egy olyan ember, akire számíthattok. Szerintem elég jól megismertelek titeket, hogy tudjam, ha rosszul szólítalak a neveteken, akkor elsüttök valami béna viccet a hátam mögött.
-Béna viccet? Ugyan kérlek, Madame, hiszen mi vagyunk maga a vidámság és a jókedv, sértő, hogy ezt gondolod... -hihetetlen Ruben milyen iróniával tudta áthatni a szavait.
-Szóval a Hullámok Bohóca, és a Hullámok Királya, ezt még meg kell szoknom. Jó éjszakát srácok -azzal elsétál.
Még látjuk, amikor áthalad a lámpák fénye alatt, és az megvilágítja őt. Olyan, akár egy földöntúli jelenés, de a köd erősebnek bizonyul, és elnyeli.
-Jó éjt -de ezt már nem hallhatja.
 
 
 
 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése